Τρίτη, 07 Ιουνίου 2011 19:48

Παράταση έως Οκτώβριο 2012 για το Παραδείσια - Τσακώνα

Γράφτηκε από τον
Παράταση έως Οκτώβριο 2012 για το Παραδείσια - Τσακώνα

Το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα μπορεί να μην τελειώσει ούτε το καλοκαίρι του 2012, αλλά να παραδοθεί αργότερα, το φθινόπωρο. Αυτό αποκαλύπτεται από το υπουργείο Υποδομών που με απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εργων Γιάννη Οικονομίδη, η οποία αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», ενέκρινε την «παράταση ολοκλήρωσης του έργου, αναδόχου κοινοπραξίας ALPINE BAU GmbH - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. κατά 12 μήνες, μέχρι τις 28 Οκτωβρίου 2012».
Χθες πάντως, σε συνάντηση του επικεφαλής της ΕΥΔΕ Εργων Παραχώρησης Γιάννη Καρνέση που βρέθηκε στην Καλαμάτα, με τον αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Χρήστο Μαλαπάνη, επιβεβαιώθηκε η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ με 45 εκ. ευρώ - αλλά λόγω της ιδιαιτερότητας και των δυσκολιών του δε δόθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο κ. Μαλαπάνης άφησε όμως να εννοηθεί ότι το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί από την άνοιξη έως τις αρχές καλοκαιριού του 2012 και τόνισε πως ο αυτοκινητόδρομος μέσα στη Μεσσηνία (Σπερχογεία - Τσακώνα) θα παραδοθεί νωρίτερα από το Παραδείσια - Τσακώνα. Δηλαδή «θα λειτουργήσει το Σπερχογεία - Τσακώνα και μετά θα ξαναβγαίνουμε στον παλιό δρόμο στην Τσακώνα».
Ο αντιπεριφερειάρχης επιβεβαίωσε επίσης ότι, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε από τον κ. Καρνέση, το πολύπαθο έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί με προσωρινή λύση, με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης όπου προβλέπεται η κατασκευή της τοξωτής μεταλλικής (Τ4) γέφυρας. Ακόμα, πληροφόρησε ότι μέχρι τις 10 Ιουλίου αναμένεται η εκταμίευση των οφειλομένων χρημάτων προς την κατασκευάστρια κοινοπραξία, ενώ για τις δυσκολίες κατασκευής της τοξωτής γέφυρας επεσήμανε πως «είναι πάρα πολύ δύσκολο να πεις για ένα έργο τέτοιου μεγέθους πότε θα είναι έτοιμο. Δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα».

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ

Ο αντιπεριφερειάρχης επιβεβαίωσε το χθεσινό ρεπορτάζ της "Ε" ότι 15-16 Ιουνίου θα πληρωθούν οι επιτάξεις για το πρώτο τμήμα του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας, από τον κόμβο της Σπερχογείας στο «Πράκτικερ» έως τον κόμβο Καρέλια (Δυτικής Καλαμάτας) 4,5 χιλιομέτρων, συνολικού ύψους 1,1 εκ. ευρώ. Ενημέρωσε πως ετοιμάζεται η κήρυξη απαλλοτρίωσης για τα 400-450 μέτρα από τον κόμβο αυτό έως την οδό Αθηνών, που θα προωθηθεί με γρήγορες διαδικασίες. Παρατήρησε δε ότι θα χαρακτηριστούν δευτερεύον εθνικό δίκτυο ο περιφερειακός της Καλαμάτας και οι απολήξεις από τον κόμβο της Σπερχογείας στο «Πράκτικερ» προς τον σημερινό εθνικό δρόμο και στο δρόμο Ασπροχώματος - Μεσσήνης, ώστε η επιτρεπόμενη δόμηση να είναι στα 45 μέτρα από τους δρόμους αυτούς και όχι στα 60 που είναι στο πρωτεύον δίκτυο.
Ο κ. Μαλαπάνης επεσήμανε ότι ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης - Καλαμάτας «είναι το μοναδικό έργο από τις συμβάσεις παραχώρησης της χώρας που δουλεύεται». Ενημέρωσε ότι είναι έτοιμη η απόφαση για τη μείωση των διοδίων κατά 25% στα υπό λειτουργία τμήματα των αυτοκινητόδρομων και κατά 50% στα υπό κατασκευή και πως πρόκειται  να βγει νέο χρηματοοικονομικό μοντέλο με νέα επιτόκια, νέα διόδια και με άλλη κίνηση, καθώς είναι όλα μειωμένα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «έχει πέσει δραματικά η κίνηση σε όλους τους δρόμους, πλην του Τρίπολη - Καλαμάτα που έχει πέσει ελάχιστα».
Εξάλλου, απαντώντας σε ερώτηση για την Ολυμπία Οδό ο αντιπεριφερειάρχης είπε ότι «και το Τσακώνα - Καλό Νερό - Πύργος θέλει την παρακολούθησή του. Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή οι αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης».
Μετά τη συνάντηση με τον Χρ. Μαλαπάνη, ο Γ. Καρνέσης επιθεώρησε με στελέχη του «Μορέα» όλον τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο στα όρια της Μεσσηνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ευθεία της Ανθειας -όπου ξεμπλόκαραν τα προβλήματα με τα αρχαία και με γειτονικό κτήμα- και στον Πάμισο, στη νέα και στην παλιά κοίτη, όπου κατασκευάζονται οι γέφυρες.


NEWSLETTER