Κυριακή, 05 Αυγούστου 2018 20:23

Εξωγήινο εύρημα: Ανακαλύφθηκε γιγάντιος πλανήτης με μαγνητικά πεδία, χωρίς τροχιά

Ένας "αδέσποτος" γίγαντας με τεράστια μαγνητικά πεδία κόβει βόλτες στον γαλαξία και η επιστημονική κοινότητα είναι πραγματικά έκπληκτη.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν έναν πλανήτη 12 φορές μεγαλύτερο από τον Δία, 20 έτη φωτός μακριά από τον ήλιο του ηλιακού μας συστήματος.

Εκτιμούν ακόμη ότι ο πλανήτης που φέρει την κωδική ονομασία "SIMP J01365663+0933473" είναι 200 εκατομμύρια χρόνια γηραιότερος από τη Γη.

Κατατάχθηκε από τη NASA στους λεγόμενους "άγριους πλανήτες" μιας και όπως αναφέρουν οι πρώτες εκτιμήσεις, δεν ανήκει σε κανένα ηλιακό σύστημα, ενώ έχει ακαθόριστη τροχιά.

Από την άλλη, έχει ένα πανίσχυρο μαγνητικό πεδίο, κάτι που αποτελεί μεγάλο αντικείμενο μελέτης της αστροφυσικής σχετικά με τις μαγνητικές διαδικασίες εκτός του ηλιακού συστήματος στο οποίο εντάσσεται ο πλανήτης μας. Οι μαγνητικές διαδικασίες των εξωπλανητών, είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο που δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς.

Το μαγνητικό πεδίο του SIMP ενδέχεται να είναι 200 φορές ισχυρότερο από το αντίστοιχο του Δία.

Εκτιμάται ακόμη πως η θερμοκρασία στην επιφάνειά του είναι 825 βαθμοί Κελσίου. Μάλιστα, η επιστημονική ομάδα των Melodie M. Kao, Gregg Hallinan, J. Sebastian Pineda, David Stevenson, και Adam Burgasser (National Science Foundation) αναφέρει πως στον πλανήτη σχηματίζονται τεράστια ουράνια φαινόμενα σαν το δικό μας Σέλας.

Η εύρεση του "αδέσποτου γίγαντα" έγινε με το ραδιοτηλεσκόπιο Very Large Array (VLA). Ο εντοπισμός του SIMP J01365663+0933473, μπορεί πλέον να δώσει στους αστρονόμους τη δυνατότητα να μελετήσουν περισσότερους τρόπους "χαρτογράφησης" και παρατήρησης εξωπλανητών με τη χρήση ραδιοτηλεσκοπίων.

Η έρευνα για τον "γιγάντιο αδέσποτο πλανήτη" δημοσιεύεται στο Astrophysical Journal.

Πηγή: news247.gr