Σάββατο, 19 Αυγούστου 2017 21:18

Εκδρομή τριτέκνων Μεσσηνίας στην Κεντρική Ευρώπη

Γράφτηκε από την

Ο Σύλλογος Τριτέκνων Μεσσηνίας διοργάνωσε και υλοποίησε σε συνεργασία με το ταξιδιωτικό γραφείο "Trigilidas travel" εκδρομή εκτός ελληνικών συνόρων. Συγκεκριμένα διανύθηκαν 5.600 χιλιόμετρα από την Καλαμάτα προς ευρωπαϊκούς σταθμούς, όπως η Βουδαπέστη, η Πράγα, το Κάρλοβι Βάρι, η Δρέσδη και η Βιέννη.

Το πρωί στις 4 Αυγούστου ξεκίνησε το ταξίδι με τη λαχτάρα για γνωριμία με νέους ανθρώπους και πολιτισμούς. Αρχικά διανύσαμε 930 χιλιόμετρα και επισκεφθήκαμε τη FYROM, όπου και διανυκτερεύσαμε. Εκεί είδαμε τη γέφυρα στον ποταμό Αξιό, το Κάστρο Καλέ και το σπίτι της ρωμαιοκαθολικής μοναχής Μητέρας Τερέζας.

Την επόμενη μέρα αφού διαμορφώσαμε τις απόψεις μας για τον τρόπο που χειρίζονται την ιστορία στη FYROM, φτάσαμε στη Βουδαπέστη. Η ουγγρική πρωτεύουσα αποτελείται από τρεις πόλεις -τις λοφώδεις Βούδα και Οβουδα (παλαιά πόλη), στη δυτική όχθη του Δούναβη και την πεδινή Πέστη στην ανατολική όχθη. Εκεί είδαμε την πλατεία των ηρώων, το Μουσείο Καλών Τεχνών, το Μέγαρο Τέχνης, τη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου, το ουγγρικό Κοινοβούλιο, τα Τουρκικά Λουτρά, τη μεγαλύτερη συναγωγή της Ευρώπης, το Δημοτικό Πάρκο κ.ά. Μάλιστα η Βασιλική του Αγίου Στεφάνου είναι χτισμένη το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και φιλοξενεί το ιερό δεξί χέρι του Αγίου Στεφάνου του πρώτου βασιλιά της χώρας. Ακόμα στη συνοικία του Κάστρου και Βόρεια Βούδα περιηγηθήκαμε στον Προμαχώνα των Ψαράδων, του οποίου οι πυργίσκοι προσφέρουν την πιο γραφική θέα της Πέστης. Ο προμαχώνας αυτός χτίστηκε το 1895 ως φόρος τιμής στη Συντεχνία των Ψαράδων. Εκεί παρατηρήσαμε τον ιστορικό Ναό του Αγ. Ματίας και το Βασιλικό Ανάκτορο. Επίσης στη νυκτερινή κρουαζιέρα κατά μήκος του Δούναβη απολαύσαμε φωταγωγημένες τη Γέφυρα Ελισάβετ, τη Γέφυρα των Αλυσίδων, τη Νήσο Μαργαρίτα, την Ακαδημία Επιστημών και τη Γέφυρα Ελευθερίας.

Την τέταρτη μέρα φτάσαμε στην Πράγα, την πρωτεύουσα της Τσεχίας, χτισμένη στις όχθες του ποταμού Μολδάβα. Ο συγγραφέας Ράινερ Μαρία Ρίλκε έχει πει για την Πράγα: «Κάθε πρόσοψη κτηρίου είναι και ένας στίχος ποιήματος». Η Πράγα είναι μεσαιωνική, γοτθική, αναγεννησιακή. Αρχικά επισκεφθήκαμε την Καστρούπολη με τον μεγαλοπρεπή Ναό του Αγίου Βίτου. Χρειάστηκαν πάνω από 500 χρόνια για να ολοκληρωθεί ο Καθεδρικός του Αγ. Βίτου. Ενα από τα παράθυρα του ναού αν και δίνει την εντύπωση βιτρό στην πραγματικότητα οι Σλάβοι άγιοι είναι ζωγραφισμένοι πάνω στο γυαλί. Στη συνέχεια κατηφορίσαμε μέσα από αμπελώνες για να δούμε τους κήπους Βάλενσταϊν, τον Ναό του Αγ. Γεωργίου και να καταλήξουμε στη Γέφυρα του Καρόλου.

Αυτή η γοτθικού ρυθμού πεζογέφυρα ενώνει τις δύο όχθες του Μολδάβα. Τριάντα αγάλματα -αντίγραφα- αγίων και θρησκευτικών ηγετών κοσμούν τη γέφυρα με σκοπό την ενίσχυση της θρησκευτικής ευλάβειας των κατοίκων. Ενα άγαλμα είναι αυτό του Αγίου Ιωάννη του Νεπομούκ τον οποίο συνέλαβε και τον πέταξε στη Γέφυρα του Καρόλου ο Βέντσεσλας Δ'. Αυτό έγινε γιατί ο Αγιος Ιωάννης δεν εκμυστηρεύτηκε τα λόγια της εξομολόγησης της κόρης του βασιλιά. Μάλιστα το άγγιγμα του μπρούντζινου ανάγλυφου στη βάση του αγάλματος φέρνει καλή τύχη. Ενα άλλο άγαλμα είναι των Κύριλλου και Μεθόδιου, Ελλήνων ιεραποστόλων, οι οποίοι εκχριστιάνισαν την Τσεχία και δημιούργησαν το κυριλλικό αλφάβητο.

Επειτα φτάσαμε στην πλατεία της παλιάς πόλης όπου δεσπόζει το Δημαρχείο με το αστρονομικό ρολόι, το Μέγαρο της Πέτρινης Καμπάνας, η Εκκλησία της Παναγιάς του Τιν, η Εκκλησία του Αγ. Νικολάου, το μνημείο του Γιαν Χους, το Μικροσκοπικό σπίτι κ.ά. Συγκεκριμένα το αστρονομικό ρολόι αναγγέλλει την ώρα με ήχους από καμπάνες και το μηχανικό πετεινό, ενώ φιγούρες των 12 Αποστόλων παρελαύνουν κάθε ώρα έξω από το ρολόι. Το περίφημο αυτό έργο τέχνης συσχετίζει την κίνηση των πλανητών γύρω από τη γη, όπως και τις κινήσεις του Ηλιου και της Σελήνης, με τα σύμβολα του ζωδιακού κύκλου. Στη συνέχεια περπατήσαμε στην οδό Παρισίων, στην εβραϊκή συνοικία και στη Γέφυρα του Τσεχ. Επίσης επισκεφθήκαμε το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Praha.

Την επόμενη μέρα ταξιδέψαμε ως το γραφικό καταπράσινο θέρετρο του Κάρλοβι Βάρι με τις φημισμένες ιαματικές πηγές στην κοιλάδα του ποταμού Τέμπλα. Τον 14ο αιώνα ονομάστηκε Βασιλική Πόλη από τον αυτοκράτορα Κάρολο Δ' και καθιερώθηκε σαν τόπος συνάντησης προσωπικοτήτων των γραμμάτων, των τεχνών και της πολιτικής, όπως ο Τσάρος Πέτρος, ο Γκαίτε, ο Μπετόβεν, ο Μπαχ κ.ά. Ακόμα η πόλη είναι γνωστή για το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου και το τσέχικο ηδύποτο Karlovarska Becherovka.

Την έκτη μέρα πήγαμε εκδρομή στη Δρέσδη, τη «Φλωρεντία των Γερμανών και την πόλη του μπαρόκ». Ο Ελβας χωρίζει την πόλη στην παλιά και στη νέα. Εκεί είδαμε το μεγαλειώδες αρχιτεκτονικό συγκρότημα «Zwimger», μέρος της πριγκιπικής κατοικίας του 17ου αιώνα, πολυτελές κτήριο σε ρυθμό μπαρόκ. Υστερα ακολούθησε επίσκεψη στην πλατεία του Θεάτρου, με το Θέατρο της Οπερας και την καθολική εκκλησία της αυλής.

Την έβδομη μέρα κατευθυνθήκαμε στην αριστοκρατική πρωτεύουσα της Αυστρίας, τη Βιέννη, την πόλη της μουσικής και των βαλς. Εκεί περιηγηθήκαμε στα ανάκτορα του Σεμπρούν και εκτός των άλλων μάθαμε προσωπικές πληροφορίες για την πριγκίπισσα Σίσσυ και τη Μαρία Τειρεσία. Επίσης γευτήκαμε αυστριακά σοκολατάκια και περπατήσαμε στους βασιλικούς κήπους. Επειτα είδαμε την εκκλησία του Αγ. Καρόλου, την κρατική Οπερα, τα Μουσεία Φυσικής Ιστορίας και Ιστορίας Τέχνης, τα ανάκτορα Χόφμπουργκ, τη Βουλή, το Δημαρχείο, το Πανεπιστήμιο, τον καθεδρικό Ναό του Αγ. Στεφάνου κ.ά. Ακόμα γευτήκαμε καφέ vienua και τοπικά γλυκά.

Την όγδοη μέρα γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες πήραμε το δρόμο για την επιστροφή. Μια στάση για ξεκούραση ήταν η πόλη Νις στη Σερβία, στις όχθες του ποταμού Νισάβα. Η Νις ήταν το διοικητικό κέντρο της περιοχής της Νισάβα, ολόκληρης της νότιας Σερβίας και είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις στα Βαλκάνια. Εκεί περνώντας στα τείχη του ρωμαϊκού κάστρου συμμετείχαμε στο φεστιβάλ jazz μουσικής μέσα σε μία μεγάλη έκταση με δέντρα και πράσινο. Σε κάθε γωνιά υπήρχαν σκηνές με καλλιτέχνες που έπαιζαν jazz μουσική και κόσμος πηγαινοερχόταν στην υπαίθρια αυτή γιορτή μουσικής.

Τελευταία μέρα ύστερα από τόσα χιλιόμετρα και σύνορα φτάσαμε στον συνοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου και ακούσαμε τον εθνικό μας ύμνο. Ανθρωποι όλων των ηλικιών από 8 ετών έως 75 ετών συνεργαστήκαμε άψογα και συμμετείχαμε σε ένα αξέχαστο ταξίδι ζωής. Και του χρόνου ευχόμασταν κατά την επιστροφή μας.

Τέλος ένα μεγάλο μπράβο στον πρόεδρο Χρήστο Κορομηλά, στη γραμματέα του συλλόγου Ειρήνη Πουλοπούλου και στον Βασίλη Τριγκιλίδα για την άριστη οργάνωση και εξυπηρέτηση όλων μας. Για του χρόνου προσκαλούμε και άλλους να έρθουν με την παρέα μας πλέον σε νέους προορισμούς!