Κυριακή, 23 Ιουνίου 2019 14:44

Σε Βόλο - Πήλιο - Σκιάθο - Σκόπελο - Αλόννησο ο Σύλλογος Συνταξιούχων Δημοσίου Μεσσηνίας

Γράφτηκε από την

Του Ιωάννη Τσερώνη

Αντιπροέδρου Δ.Σ.

Με την έναρξη της θερινής περιόδου οι συνταξιούχοι απεφάσισαν πενθήμερη εκδρομή από 10-14 Ιουνίου 2019. Συγκεντρωθήκαμε με επικεφαλής τον πρόεδρο Φώτη Μαθιόπουλο και τα μέλη του Δ.Σ. Κων. Εμμανουήλ, Δήμητρα Ξυνού, Νίκο Κατσαούνη, Παύλο Κλάδη και το γράφοντα Γιάννη Τσερώνη, και επιβιβαστήκαμε στα 2 πούλμαν του γραφείου «Κατσίρης Travel» με αρχηγούς – συνοδούς τη Γιώτα Κατσίρη και την Ιωάννα Διονυσίου και οδηγούς το Γιάννη Πανταζή και το Διονύσιο Διονυσίου.

Φθάσαμε στο Νομό Μαγνησίας που έχει ταυτιστεί με το Πήλιο, το βουνό των θρύλων, του τουρισμού, και με το Βόλο ως πρωτεύουσα και εμπορικό λιμάνι. Ενα βουνό καταλαμβάνει ολόκληρη χερσόνησο και είναι κατάφυτο από μια τεράστια ποικιλία δένδρων και θάμνων. Από παλιά υμνήθηκε για τα δάση του από τον Ομηρο που το χαρακτήρισε «εινοσίφυλλον» (βουνό σκεπασμένο με πυκνά φυλλώματα δένδρων). Υμνήθηκε για τα ιαματικά του βότανα, πράγμα που έδωσε τη δυνατότητα στον Ασκληπιό, στον Αχιλλέα και σε όσους άλλους θήτευσαν κοντά στον Κένταυρο Χείρωνα, να τα χρησιμοποιήσουν για τη θεραπεία πλήθους ασθενειών.

Πρώτος σταθμός ο Βόλος, η όμορφη παραλιακή πόλη των 90.000 κατοίκων όπου κάναμε περιήγηση και διανυκτέρευση. Την άλλη μέρα ξεκινήσαμε για την αετοφωλιά Μακρυνίτσα Πηλίου, 17 χλμ. Β/Α του Βόλου με θέα τη θάλασσα και 900 κατοίκους. Κάναμε στάση και συνεχίσαμε να βολτάρουμε στο αγαπημένο χωριό των ζωγράφων. Κατόπιν αναχωρήσαμε για την Πορταριά, το φημισμένο παραθεριστικό κέντρο σε υψόμετρο 600 μέτρων και θέα προς τον Παγασητικό. Προσκυνήσαμε στο εκκλησάκι της Παναγίας της Πορταρέας που έδωσε και το όνομά της στο χωριό.

Συνεχίσαμε για τα Χάνια, μικρό χωριό χτισμένο σε υψόμετρο 1190 μέτρων. Εχει χιονοδρομικό κέντρο, γευματίσαμε σε παραδοσιακή ταβέρνα και αναχωρήσαμε για την Τσαγκαράδα με την πλατεία και τον τεράστιο γεροπλάτανο, όπου τρέχουν οι βρύσες με τα κρυστάλλινα νερά. Συνεχίσαμε για τις Μηλιές, πατρίδα του Ανθιμου Γαζή και άλλων διδασκάλων του γένους. Εκεί κηρύχθηκε την 1η Μαΐου 1821 από το Γαζή η επανάσταση της Θεσσαλομαγνησίας. Εχει 1200 κατοίκους. Επιστρέφοντας περάσαμε από το παραθαλάσσιο χωριό Καλά Νερά, διανυκτερεύσαμε στο Βόλο.

Το πρωινό με σκάφος αναχωρήσαμε για το νησί της Σκιάθου με 8.000 κατοίκους. Κοσμοπολίτικο κέντρο παραθερισμού για χιλιάδες τουρίστες. Το νησί είναι καταπράσινο, μαγευτικό, γλυκό και γαλήνιο έτσι όπως ζωντανεύει στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη που ήταν και πατρίδα του. Γεννήθηκε το 1851 ο κορυφαίος της ελληνικής πεζογραφίας, καθώς και ο διηγηματογράφος εξάδελφός του Αλέξανδρος Μωραϊτίδης. Επισκεφθήκαμε το μοναστήρι της Ευαγγελιστρίας και συνεχίσαμε για την παραλία Κουκουναριές με τη «χρυσή άμμο». Εκεί γευματίσαμε και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το σπίτι του Αλ. Παπαδιαμάντη που είναι μουσείο, στο μπούρτζι με θέα κάτω στο λιμάνι απολαύσαμε τον καφέ μας. Παλιά εκεί υπήρχε βενετσιάνικο οχυρό.

Την 4η μέρα αναχωρήσαμε για κρουαζιέρα από Σκιάθο για Σκόπελο και Αλόννησο. Επισκεφθήκαμε τη μικρή Σκόπελο των 3.000 κατοίκων και γευματίσαμε. Στη συνέχεια αναχωρήσαμε για την Αλόννησο, όπου περιπλανηθήκαμε στα στενά σοκάκια του καταπράσινου νησιού με πεύκα και αμπέλια. Κατόπιν επιστρέψαμε για διανυκτέρευση στη Σκιάθο και την 5η μέρα επιστρέψαμε μέσω Βόλου στην Καλαμάτα, που όμως τα χωριά της Αλαγονίας – Ταϋγέτου θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τουριστικά.