Πέμπτη, 02 Αυγούστου 2018 08:59

Ασπίδα υγείας το φρέσκο σύκο

Γράφτηκε από την 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Ασπίδα υγείας το φρέσκο σύκο

 

Η συκιά ευδοκιμεί σε πολλές μεσογειακές χώρες και μας δίνει τον γευστικό καρπό της, το σύκο.

Τρώγεται φρέσκο ή ξηρό και πέρα από τη γεμάτη και όλο γλύκα γεύση του έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας, σύμφωνα με τις έρευνες των ειδικών. Τα ανακαλύπτουμε, ενώ ετοιμαζόμαστε να απολαύσουμε το αγαπημένο φρούτο κι αυτό το καλοκαίρι...

Θησαυρός μετάλλων και βιταμινών

Τα σύκα έχουν υψηλές ποσότητες φυσικών σακχάρων, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και διαλυτών φυτικών ινών, συμπεριλαμβανομένων των καλίου, ασβεστίου, ψευδαργύρου, μαγνησίου και σιδήρου, ενώ είναι παράλληλα μία πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών, όπως οι Α, Ε και Κ, οι οποίες συμβάλλουν σε γενικότερη καλή υγεία και ευεξία, προστατεύοντας τον οργανισμό μας.

Ιδανικά για καλή εντερική λειτουργία

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι το σύκο μπορεί να βοηθήσει στην πέψη, καθώς περιέχει κάποια ένζυμα που ενισχύουν τη διαδικασία της. Εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες, τονώνει επίσης τη λειτουργία των εντέρων, τα θρέφει και λειτουργεί ως φυσικό καθαρτικό. Συγκεκριμένα, τα σύκα περιέχουν πρεβιοτικά, συστατικά τα οποία τρέφουν και βοηθούν την ανάπτυξη και διατήρηση των ήδη υπαρχόντων "καλών βακτηρίων" της εντερικής χλωρίδας, βελτιώνοντας κατ' επέκταση την καλή λειτουργία και υγεία του πεπτικού συστήματος.

Αντίδοτο για το υπερβολικό αλάτι

Στις μέρες μας, πολλοί καταναλώνουν υπερβολικό νάτριο (αλάτι), λόγω της βασισμένης σε έτοιμα και επεξεργασμένα τρόφιμα διατροφής τους. Το σύκο μπορεί να είναι το αντίδοτο που αναζητούν (έως ότου αλλάξουν συνήθειες, για το καλό τους). Η αυξημένη πρόσληψη νατρίου μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις καλίου και η ανισορροπία μεταξύ των δύο ανόργανων μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση. Τα πλούσια σε κάλιο φρέσκα σύκα, αυξάνουν φυσικά τα αποθέματα του συγκεκριμένου μεταλλικού στοιχείου στον οργανισμό και ως εκ τούτου, συνιστώνται για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σύμμαχος στη μάχη για απώλεια βάρους

Η υψηλή περιεκτικότητα του σύκου σε φυτικές ίνες το καθιστά χρήσιμη τροφή για όσους προσέχουν το βάρος τους. Οι πλούσιες σε ίνες τροφές αυξάνουν το αίσθημα της πληρότητας και μπορούν, ως εκ τούτου, να περιορίσουν το αίσθημα της πείνας και τις λιγούρες. Αλλωστε, 100 γραμμάρια φρέσκων σύκων περιέχουν μόλις 80 θερμίδες (δεν ισχύει το ίδιο για 100 γρ. αποξηραμένων, τα οποία περιέχουν 250 θερμίδες).

Προστάτης των οστών

Τα σύκα αποτελούν, όπως σημειώσαμε, καλή πηγή ασβεστίου, το οποίο αυξάνει την οστική πυκνότητα. Σε συνδυασμό με την υψηλή τους περιεκτικότητα σε κάλιο, μπορούν να αντισταθμίσουν την απομάκρυνση του ασβεστίου μέσω της διούρησης που προκαλείται από την αυξημένη κατανάλωση αλατιού. Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά στη διατήρηση του ασβεστίου στα οστά και μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Φυσικά αντιοξειδωτικά

Τα φρέσκα σύκα, ειδικά τα μαύρα, έχουν αντιοξειδωτική αξία ίση με εκείνη των μήλων (ανά 100 γραμμάρια), διαθέτοντας σημαντικές ποσότητες πολυφαινολικών φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών, όπως τα καροτενοειδή. Επιπλέον, διαθέτουν αρκετές ποσότητες αντιοξειδωτικών βιταμινών (Α, Ε, Κ), με αποτέλεσμα τα σύκα να μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών στον οργανισμό μας, προστατεύοντάς μας από καρκίνο, μολύνσεις και άλλες νόσους.

Bonus: πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες

Ιάπωνες επιστήμονες από το Τόκιο, στο πλαίσιο σχετικής μελέτης, διαπίστωσαν ότι το σύκο έχει πιθανότατα αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι ερευνητές απομόνωσαν μια αντικαρκινική ουσία από το συγκεκριμένο φρούτο και τη χρησιμοποίησαν για να θεραπεύσουν καρκινοπαθείς με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Εικάζεται, ακόμη, ότι η κουμαρίνη που περιέχουν τα σύκα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, ενώ η συχνή κατανάλωση του φρούτου έχει συνδεθεί στο παρελθόν από μελέτες με χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνους του μαστού και του εντέρου.

Αυτά τα γνωρίζατε;

Τα σύκα είναι ευπαθή και ευαίσθητα, και για αυτό είναι καλό να καταναλώνονται μέσα σε μία έως δύο ημέρες από την αγορά τους. Κατά την επιλογή τους, επιλέξτε εκείνα που είναι παχουλά, μαλακά (όχι υπερβολικά), έχουν πλούσιο, βαθύ χρώμα και είναι απαλλαγμένα από "μελανιές". Θα ξεχωρίσετε τα ώριμα σύκα από το γλυκό τους άρωμα. Αν τα σύκα δεν είναι ακόμη ώριμα, μπορείτε να τα κρατήσετε σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι να ωριμάσουν. Τα σύκα δεν πρέπει να πλένονται παρά μόνο λίγο πριν την κατανάλωσή τους.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση


NEWSLETTER